Literarno stvaralaštvo

1.Aндреј Васиљевић ,7 razred ,OŠ "Borislav Pekić" - Novi Beograd,Srbija. Nastavnica: Ivana Stanković


2. Dalia Manola , 4 razred ,OŠ ,,Jovan Dučić" - Novi Beograd,Srbija. Učiteljica: Ivana Đurić
3Jovan Stojanović , 4 razred ,OŠ ,,Jovan Dučić" - Novi Beograd,Srbija. Učiteljica: Ivana Đurić


4Irina Lukić , 4 razred ,OŠ ,,Jovan Dučić" - Novi Beograd,Srbija. Učiteljica: Ivana Đurić

5Jovana Анџић , 4 razred ,OŠ ,,Jovan Dučić" - Novi Beograd,Srbija. Učiteljica: Ivana Đurić
6. Anika Bogunović , 4 razred ,OŠ ,,Jovan Dučić" - Novi Beograd,Srbija. Učiteljica: Ivana Đurić


7Katarina Novaković , 4 razred ,OŠ ,,Jovan Dučić" - Novi Beograd,Srbija. Učiteljica: Ivana Đurić
8. Uroš Radujević ,4 razred ,OŠ ,,Jovan Dučić" - Novi Beograd,Srbija. Učiteljica: Ivana Đurić

9Lana Husanović ,4 razred ,OŠ ,,Jovan Dučić" - Novi Beograd,Srbija. Učiteljica: Ivana Đurić
10. Lara Božinović ,8 razred ,OŠ "Braća Baruh" - Beograd,Srbija. Mentor: Milica Perišić

10Stela Mladenović,5 razred ,OŠ "Braća Baruh" - Beograd,Srbija. Mentor: Milica Živković
11Snežana Gajić ,6 razred ,OŠ "Braća Baruh" - Beograd,Srbija. Mentor: Milica Živković



12Bojana Prodanova ,1 razred ,OOY "Krste Misirkov" - Severna Makedonija. Mentor: Nataša Smilkova

13Teona Čagorska ,6 razred ,OY "Goce Delčev" - Mogila ,Severna Makedonija. Mentor: Evgenija Dika Taleska i Snežana Vujasinović

14Boban Mantevski ,6 razred ,OY "Goce Delčev" - Mogila ,Severna Makedonija. Mentor: Evgenija Dika Taleska

15Ema Kos ,7 razred ,OŠ "Đeneral Marko" - Čačak,Srbija. Mentor: 

Snežana Vučićević

15Maša Miljković ,4 razred ,OŠ "Vuk Karadžić" - Kruševac,Srbija. Učiteljica: Gordana Stevanović





16. Ana Marija ,4 razred ,OOY "Blaže Koneski" Prilep,Severna Makedonija. Učiteljica: Vesna Arsić

17Borjana Zlateska ,4 razred ,OOY "Blaže Koneski" Prilep,Severna Makedonija. Učiteljica: Vesna Arsić


18Lorin Kočoski ,4 razred ,OOY "Blaže Koneski" Prilep,Severna Makedonija. Učiteljica: Vesna Arsić

19Marija Slivsoka ,4 razred ,OOY "Blaže Koneski" Prilep,Severna Makedonija. Učiteljica: Vesna Arsić
20Hana Mečeva ,4 razred ,OOY "Blaže Koneski" Prilep,Severna Makedonija. Učiteljica: Vesna Arsić

21Nikolina Paunović,Tamara Dmitrašinović,Đurđa Jeremić ,4 razred ,OŠ "Stefan Dečanski" Železnik,Srbija
. Učiteljica: Ana Veljković

22. Blagica Jovanova, VII odd, OOU "Goce Delčev" Negotino, mentor: Pavlinka Veljanovska


23. 
Миња Ресимић 7 -1, Основна школа „ Кирило Савић“, Ивањица, Округ Моравички

        Наставник: Милка Петровић

Свако дете је једнако важно
На свету живи 30 милиона деце у пределима која су подручје рата.
Нажалост, услед тога можемо да видимо ужасне призоре страдања. Глад, разне болести, немогућност адекватног лечења, недостатак воде  главни су узроци ове трагедије.
Већина деце у Африци се свакодневно бори са сиромаштвом које изазива тугу, бол и патњу. Има ли шта теже ако децу не краси најлепши украс на њиховом лицу? А то је осмех. Зато је неопходно вратити им осмех и унети у њихов живот срећу, мир и обећање за боље сутра.

За разлику од деце која живе у много бољим условима, сиромашна деца се радују малим и ситним стварима. И дан- данас праве играчке од блата и дрвета. Њима је за срећу потребно тако мало, па хајде да им то мало омогућимо. Сва деца света су рођена једнака и имају иста права. Право на слободу, игру, живот са родитељима, лечење, образовање, као и право да буду заштићена од свих облика дискриминације. Деца имају право да слободно покажу своје мишљење.
Светски дан детета се обележава 20. новембра. Овај дан треба да служи као подсетник сваком одраслом човеку, али  и целокупном друштву да треба поштовати свако дете на нашој планети.  Морамо да се  подсетимо на одговорности и обавезе које имамо према деци.
Пружање безграничне љубави  њихових родитеља даје им осећај бесконачне среће, сигурности као и друштвени, емотивни и здрав развој. Од изузетне важности је и нешто што се зове кућно васпитање. Деца се уче лепом понашању, како да поштују себе, али како да поштују и другу децу. Дижем глас против вршњачког насиља! Вербално, социјално, физичко насиље не сме да буде присутно ни према једном детету на свету. Деца треба међусобно да се играју, друже, стичу пријатеље јер је дружење лековито за свако дете. Подстиче смех, радост и испуњење снова. Једноставно треба ширити позитивне вибрације међу свом децом.

Сва деца света имају иста права и једнако су важна без обзира на њихову боју коже, језик којим говоре, културу и традицију коју имају. Поштујмо и чувајмо децу.                         Сутра ће од њих постати људи који ће и те како бити свесни својих вредности и пажње коју су током одрастања добијали и имали.
И зато:

„Свако дете је једнако важно
јер деца су украс света,
волимо, учимо, чувајмо их снажно

за њихов осмех пева цела планета!“

 24. Аутор: Алекса Миљковић II/1, Учитељица: Бранислава Стојановић

ОШ „Коста Абрашевић“ (Београд), Ул. Милорада Јанковића Доце 34,  11 231 Ресник

СВАКО ДЕТЕ ЈЕ ЈЕДНАКО ВАЖНО


Свако дете је 

једнако важно,

било бело, црно,

жуто или мало.


Свако дете је

украс света,

с осмехом цвета,

а с песмом шета.


Свако дете,

велико или мало,

шири радост игром

и веселом шалом.

25. Аутор: Андреј Васиљевић VII-4

ОШ „Борислав Пекић“, Данила Лекића Шпанца 27а, 11070 Нови Београд; Наставница: Ивана Станковић

Свако дете је једнако важно

Свако дете је једнако важно:

Да ли је црно или је бело,

Да ли је гладно или је јело,

Да ли је срећно ил' можда тужно,

Сањало лепо ил' нешто ружно.


Свако дете је једнако важно.

Неко је мало, а неко веће,

Неко је трње, а неко цвеће,

Неко би само да се хвали,

А неко поваздан да се жали.


Свако дете је једнако важно!

Овоме свету, овој планети,

Овом сунцу, оној комети,

Овом небу што нема краја,

Овим звездама до бескраја.


Зато је важно остати дете,

И безбрижно расти – чуј нас, свете!

Осмех је наш ко бисер прави,

Ко цветала ружа у зеленој трави.

26.  Аутор: Вукан Лазаревић V/1, Наставница: Надежда Пурић Јовановић, ОШ „Коста Абрашевић“ Београд, Милорада Јанковића Доце 34


Свако дете је једнако важно

Колико пута смо чули да су деца украс света? Колико пута нам је речено да деца имају права која се морају поштовати?

У стварности, те речи се баш и не спроводе свугде. Знамо да су деца у Африци често без хране. Немају ни довољно лекова да се бране од различитих болести. Унеким земљама децу користе као раднике. Ни у нашем окружењу није све сјајно. Има деце која се током зиме смрзавају у хладним просторијама. Сви смо приметили да је много и оних који просе испред продавница. То није поштено. Детињство би требало да буде најлепши и најбезбрижнији део живота и то мора да важи за свако дете на планети.

Пошто су децаукрас света, мислим да би требало да се одрасли потруде да сви ти украси живе лепо и срећно. Детињство брзо прође, па нас зато пустите да уживамо, а бригама ћемо се бавити када одрастемо.      

27.    Ауторка: Дуња Ђорђевић IV/1, Учитељица: Јадранка Крстић, ОШ „Коста Абрашевић“ (Београд), Ул. Милорада Јанковића Доце 34,  11 231 Ресник


СВАКО ДЕТЕ ЈЕ ЈЕДНАКО ВАЖНО


Деца су најважнија бића на свету

и сва су једнака као птице у лету.


На планети Земљи пуно деце има,

раса бела, жута, црна мора бити важна свима.


Деца су безбрижна, паметна ко пчелице,

срећна и радосна, весело им је лице.


Свако је дете на свој начин

и свако се занима свим и свачим.


Пружите детету љубав, бригу и знања која се нуде

да кад одрасте, паметан и добар човек буде.




28. Ауторка: Милица Контић II/1, Учитељица: Бранислава Стојановић

ОШ „Коста Абрашевић“ (Београд)



СВАКО ДЕТЕ ЈЕ ЈЕДНАКО ВАЖНО  


Свако је дете 

једнако важно,

свако је мило,

свако је снажно.


Чувајте децу,

волите их јако

и донеће вам радост

баш свако, баш свако.

29. Ауторка: Наталија Радојичић  III/2; Учитељица: Наташа Здравковић

ОШ „Коста Абрашевић“ Београд, Милорада Јанковића Доце 34

Свако дете је једнако важно

        Најважније у човеку су срце и душа, а сви смо са чистим срцем и душом дошли на

овај свет. Зато су сва деца једнако важна.

        После, кроз живот, одрасли нас кваре. Некад нас уче стварима које ми и не видимо.

Уче нас да је неко различит од нас зато што има другачију боју коже, да је другачији зато што верује у другог бога, да је мање вредан јер је сиромашан или мање битан јер изгледа другачије. Уче нас тако понекад погрешно. Деца су сва иста и једнако важна. Исто се смеју, радују, играју и воле. И сва деца имају иста права, а најважније право детета јесте да буде срећно. Зато сви треба да се потрудимо да свако дете на овом свету буде срећно. Свако свакоме да буде друг, свако са сваким да подели оно што има и свако дете да помогне другом детету.

Треба да се држимо заједно и покажемо свима да смо сви једнако важни. Срећна деца ће постати добри људи, а добри људи ће овај свет учинити лепшим местом.


30. Ауторка: Николина Максимовић IV/1, Учитељица: Јадранка Крстић; ОШ „Коста Абрашевић“ (Београд), Ул. Милорада Јанковића Доце 34, 11 231 Ресник


СВАКО ДЕТЕ ЈЕ ЈЕДНАКО ВАЖНО


Свако је дете

једнако важно,

како мени, 

тако и теби

и нама свима – 

свима људима.

Сва су деца 

будућност света.

У тешким данима

стоје храбро

ко цвет до цвета.

И зато треба знати:

безбрижна деца

треба да будемо ми.

31. Аутор: Реља Стекић II/1, Учитељица: Бранислава Стојановић, ОШ „Коста Абрашевић“ (Београд),Ул. Милорада Јанковића Доце 34, 11 231 Ресник


СВАКО ДЕТЕ ЈЕ ЈЕДНАКО ВАЖНО 


Чуј, велики свете,

поштуј свако дете,

јер свака дечја глава

има своја права.


Обавеза за свако дете:

да буде украс ове планете.


Зато памти и веруј у то снажно:

свако дете је једнако важно!

32. Аутор: Стефан Прошић II/1, Учитељица: Бранислава Стојановић, ОШ „Коста Абрашевић“ (Београд), Ул. Милорада Јанковића Доце 34, 11 231 Ресник

СВАКО ДЕТЕ ЈЕ ЈЕДНАКО ВАЖНО


Свако је дете једнако важно,

да ли је велико,

да ли је мало,

да ли је црно 

или је плаво!


Свако дете мора

бити здраво и снажно,

јер то је важно!


Свако дете треба да расте,

да се игра и да спава

да би му снови постали јава!


Треба да је срећно свако дете,

да му у срећи године пролете,

да деца израсту у срећне чике и тете.

33. Аутор: Страхиња Денчић II/1, Учитељица: Бранислава Стојановић

ОШ „Коста Абрашевић“ (Београд), Ул. Милорада Јанковића Доце 34

СВАКО ДЕТЕ ЈЕ ЈЕДНАКО ВАЖНО



Свако дете има нешто

што га краси и због чега је срећно.


Свако дете треба знати 

да је лепо од других се разликовати.


Свако дете на овој планети

треба слободно рећи шта мисли и жели.


Свако дете има право

да се игра, учи и развија здраво.

34.   Теодора Петровић, ученица 82,ОШ „Михајло Пупин”, Земун, Емилије Јакшић 31а

Свако дете је једнако важно

Поново. Поново су сви рефлектори срама уперени камени. Поново ми на ружан, непристојан и крајње непријатан начин дају до знања да им сметају ништа друго до моје особине, које нико основано не може сматрати лошим. Само стојим и слушам их. Као и обично, сваки пут када се овај добро познат сценарио изнова и изнова понавља, трудим се да ниједна од њихових речи, изговорених само из намере да неког повреде, растуже и тако створе себи мало забаве, не допре до мојих осећања. Ипак увек се нека мала реч поткраде и скрива се тако дуго да би једног дана, када се овај сценарио опет буде поновио, куцнула на врата да учини ситуацију још гором. И сваки пут поставим себи исто питање: „Да ли да наставим да ћутим и једноставно им докажем да до мене не допиру њихове замерке или да им дам до знања колико је понижавајуће то што раде?“ Ако се већ називамо тако олако људима, требало би да докажемо да је то оно што заиста и јесмо. Неко ко се назива човеком не би смео дозволити себи да другом човеку створи осећај туге, беспомоћности или да угрози његово самопоуздање као и мишљење које има о себи. Срећом, ја себи никад нећу допустити да случајно у своје вредности и на секунд посумњам. Да. Нека их. Нека причају шта год хоће о мени. Не треба да ме занима мишљење таквих особа.

Заиста не разумем зашто људи имају толико предрасуда и одакле им уопште право да некога, кога и не познају сасвим, вреднују на основу неких, нажалост, нормираних типова мишљења о онима који се на било који начин разликују од других. Зашто смо толико слепи код срца и изоловани од равноправности и давања прилика да не дозвољавамо себи да се мало уаљимо од онога што видимо само очима и утиска који стекнемо само зато што, под утицајем нашег окружења, сматрамо лошим све што је другачије? А можда баш они који увек ударају у најболније тачке, а понижавање им је ужа специјалност, имају неку вешто скривену огромну бол која их мучи, али не желе то да покажу, проблем који није толико једноставан да га свако може разумети или већ нешто треће што их тишти и прогања. Па и за то би чак требало имати разумевања. Свакако, апелујем на сву децу да се труде да буду разлог нечијег осмеха, а не суза.

Свет би се зачас променио када бисмо само имали другачији поглед на људе. Мислим да вреди пробати. Сви смо ми нека посебна прича: имамо доста врлина, као и мана. Можда на први поглед једни другима делујемо чудно, али треба погледати и други, и трећи пут и загребати испод површине, јер се у свима нама неко благо крије. Само треба да дамо себи довољнострпљења и времена и у свакоме ћемо то благо пронаћи и открити колико су погрешне све те предрасуде које људи готово без разлога имају и држе их се тако стриктно, као каквих правила. Делује можда чудно, али сасвим је нормално да се ми разликујемо од неког као и они од нас. Замислите да сви чинимо једно сазвежђе: неке звезде се са различитих тачака гледишта не би виделе у истој мери, али када погледате кроз телескоп видите колико су све посебне, колико
различите, али опет, колико све подједнако јако и прелепо сијају.

 Знајте колико вредите и будите сигурни у себе. Немојте се обазирати на оне који покушавају да вам осујете самопоуздање. Без обзира на све, вредите исто колико и они. Важни сте исто колико и они. Свако дете је једнако важно – без једне звезде, не би било оног прелепог сазвежђа.

Поново. Поново су сви рефлектори срама уперени ка мени. Поново изговарају оне ружне, непристојне и крајње непријатне речи. Само стојим и слушам их. Али овај пут се ништа не питам и не ћутим: „Немојте то да радите.”     


 35. Lena Milić, OŠ "Živadin Apostolović", Trstenik



36. Janko Milić, II6, Srednja tehnička škola, Trstenik



37. Anđelina Stamenković, IV3, OŠ "Vuk Karadžić", Kruševac







Коментари